Monday, October 13, 2008

Anak Halal!!

Back to my norm life...subscribed the 188 channel astro..movie for syawal...semata-mata nak tengok cita anak halal...outdated betul aku nie..orang lain dah tengok menda nie berkurun..tapi aku baru nak tengok..tapi tak rugi lah aku subscribe channel nie cuz cita dier mmg best..abaikan suara fasha sanda...(sorry to say bukan niat nak kata..but macam..forget 'bout it)...garapan cita nie dari pengarah dia osman ali mmg best ala2 movie hong kong..mmg best..aku suka..tak bnyak cita melayu yang diaorang nak buat mcam cita hong kong menjadik..best tengok budak2 nie berlakon macam real..(macam mana adi putra bleh buat muka tahan sakit kena tembak macam real..ermm..)hakikat hidup kat Malaysia especially kl nie...masyarakat melayu n anak2 orang kaya yang spoil..yang semekin nak jadik kaya..yang kaya tak puas dengan kehidupan sosial depa..ermmm..tah lah..when i'm watch' dis movie, aku rasa bersyukur sesangat sebab tak terinvolve ngan aktiviti nie semua...tak termasuk dalam mana2 golongan tue..apa nak jadik ngan masyarakat Malaysia terutama melayu nie..i wonder macam mana generasi kita next few years..huhuhuh...takut bila pikir...tapi dalam movie part yang paling best adalah masa depa semua nie g balas dendam ngan tajul cuz si tajul bunuh adi putra..ayarkz..mmg trajik(macam mana nak eja tah)...i'm bad in languages..aper2 pun..may b kalo aku ada masa tue aku akan buat macam tue jugak..but undang2 bukan di tangan kita..dendam macam mana pun kita,kita tak leh lari dari undang2 duniawi..lebih2 lagi akhirat..erm..
tah lah...Dunia sudah berubah macam tue jugak manusia nie...

p/s: I still can't understand naper dier guna tittle anak halal...then don't blame the religion kalau umat dia tak ikut ajaran Islam tue..Islam tue Indah..tue lah hakikat yang terjadik sekarang nie..people blame each other kata ko salah..aku betul..semua salah..manusia2 yang tersepit di celah2 nie lagi rasa SAKIT cuz tak dak orang yang betulkan..kenapa manusia tue suka salahkan orang lain atas kesalahan seniri?...ermm...luahan atas komen dalam u-tube..huhuh..

http://www.youtube.com/watch?v=C0yeJPhn_MM

No comments: