Friday, September 12, 2008

BAkSo vS PuLut DurIan!!

Alkisahnya....

Ari nie aku g pasar ramadhan TTDI...ponteng kerja sat nak g carik kenikmatan dunia...huhuhu...sampai sana tak lah orang ramai lagi.....siap bawak staff sorang nie.."nie rahsia kita nie..jangan bagitau sapa..hehhe i'm the boss"....hahhaha..asalnyer g jumpak client kat damasara jaya(5 minit jer pun)..pas tue aper lagi setan dah naik tanduk ..huhu ( wonder macam maner lah boleh lepas sekor...hehehhe)toing2...sebelum g tue keluar ofis nie..kemas laptop and files.."saya nak g jumpak client, may b lambat..so saya trus balik"....hahahha >:) padahal dah nak muntah darah dah mengadap documents yang tah apa2 tah...so aper lagi....toing2..


So aper lagi aktiviti menghabiskan duit pun berlaku....woishhh...rasa mcam semua nak beli...ayarkz...nafsu2...tengok orang beratur panjang nak beli popia nasi beriani buat nafsu aku berbuak2 nak beli...heheheh...wonder aper lah yang sedap sangat popia ngan nasik beriani tue?!!! tapi bila pikir nak beratur panjang pas tue ngan pakai baju kurung ayu2 gitu + high heels lagi( naper lah kena pakai high heels a.k.a hells g pejabat...tensen2..)+ cuaca panas yang membuatkan kulit aku bertambah2 'putih' so aku pun memujuk nafsu ku..alah ayu esok mai lagi..tak larinyer abang popia ang tue....huhu..so aku aku pun buat saie sunat kat situ..last2 skali ternampak satu stall nie...jual bakso...bakso nie aper..so dengan keinginan yang tinggi nak tau..aku pun membeli..bukan yang biasa but yang special..huhu sungguh tomak...hahahha


then beli popia plak kat satu stall yang tengah tue aper tah nama nyer...mula2 tue aku tak tau yang dier juai 5 set rm 5 hinggit..aku ngan poyoz nyer bertnya.."Pakcik..eh eh abang nie kira mcam maner?..ceh hampeh dier tak lyan...aku terpanggil dier pakcik...bukan aper aku terkejut tengok...rantai emas dier pakai tue lagi besar dari rantai kapal kat penang nuhhh...huhuh ( kutuk kutuk..bulan puasa..)>;)..tak pa tak pa..mungkin muka aku tak macam nasha aziz..dier tak mau layan aku...well tak pa lah...then aku terpandang dier tulis 5 set rm 5..terkejut aku...woishhh besaq nyer popia mampus aku nak makan..memandangkan aku dah termasuk dalam barisan tue aku pun.."1 set yer abang"ala ayu2 gitu...uwekkkk( nak muntah aku)......mati lah macam maner nak habiskan nie...bila dah menghabiskan duit kat situ...sampai journey aku balik umah....


Dengan memandu mini 'kelisa' cooper (perasan)aku tue menuju ke kj....aku terstuck plak dalam jam...jam2..ayarkz..tak paham aku mcam maner lah depa nie bleh hidup dalam keadaan macam nie...ish ish...buhsan buhsan....(smapai bila la aku nak hidup mengaduh(ada ker word nie) macam nie...)ermmmm...sik baik lah bulan puasa kalau tak dah habis mkanan dalam keta tue aku bedal...sampai jer kat umah...tak bawak masuk lagi makanan tue kat dalam umah...letak dalam keta dulu takut kantoi...hahahha..(penakut sebenarnyer...biasalah jambu..hehehhe)..then dekat2 bukak baru lah aku bawak masuk...
alkisah dah berbukak...dengan senang hati nyer nak rasa bakso special nie(ader 4 bijik meat ball+bihun+sambal+sup)...
jeng jeng.....
yum yum...Bismillah..aummmm....subhanallah...naper rasa mcam lembu nie...ayarkz..ayarkz..aper nie...spoil2...alamak naper rasa macam nie...first time aku makan sup yang bukan rasa daging tapi rasa lembu...huhu..n dengan macho depan house mate aku...hehhehe sedap2..(rezeki2..tak baik komen)...try lah...huhuhu..."eh ayu, naper rasa mcam lembu nie...."...hahhahaah rupanye dia pun rasa menda yang sama....kini baru aku tau...itu lah rasa bakso sebenonyer...walaupun aku nie die hard soup fan..tapi seriusly aku tak leh nak terima betul....naya tui...tapi dalam dok makan2 teringat...pulut dengan durian...yum yum sedap nyer....teringat masa arwah tok wan ada(alfatihah)....dier slalu simpan durian tuk cucu dier yang dok kat ulu nie..one day masa balik kampung....dier simpan 4 bijik durian(durian terbaik di penang) tuk aku...cuz dia kata aku susah nak balik..musim dia nie..makan sampai kenyang...aku yang lupa daratan nie...pun makan sampai tak ingat dunia...penghabisanyer..deman 3 ari tak leh bangun...hahahha...lemah tenaga batin betul lah..huhu...tapi sedap..Miss u tok wan..:( lepas tue aku kalo nak makan durian beringat...tapi anyway nak pulut durian mana nak dapat hah?!!!

aper pun yang paling aku ingat adalah...umat2 manusia kat afrika yang baru nie aku tengok kat berita...cuma makan sampah sebagai makanan harian depa...cian aku rasa...aku rasa sangat bersyukur kerana ada kat sini Malaysia...tak pernah putus rezeki Allah bagi...Alhamdullilah...BIG GRIN :D..aku jadik beringat setiap kali makan..macam maner lah kalo aku jadik macam depa nie...?!!boleh ka aku hidup macam nie?!!...i wonder...huhuhu...cian kan..ok lah...sambung lagi...hav fun..




No comments: